نقش موساد در آذربایجان

نقش موساد در آذربایجان

#نقش_موساد_در_آذربایجان حضور و نفوذ سازمان امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) در آذربایجان ابعاد نگران کننده‌ای پیدا کرده است. حضور عوامل موساد در آذربایجان در سالهای قبل بیشتر در پوشش شرکت‌های تجاری و بازرگانی بود اما پس از برملا شدن حضور موساد در آذربایجان، حضور موساد در این کشور ظاهر و بارزتر شده تا جایی‌که نقش اصلی در حفاظت از رئیس‌جمهور آذربایجان، بر عهده موساد است.

 افتتاح سفارت آذربایجان در اسرائیل و اجازه احداث فرودگاه نظامی در آذربایجان به اسرائیل ابعاد دیگر این پیوند استراتژیک است. به نظر میرسد هدف اصلی اسرائیل از حضور در منطقه قفقاز، تبدیل کردن آذربایجان به حیات خلوت خود برای زیرنظر گرفتن فعالیت‌های ایران و احیاناً در فرصت مناسب ضربه زدن به ایران باشد. علاوه بر آن به دنبال جنگ اوکراین و روسیه و تنش گازی اروپا، کنش‌گران بین‌المللی نظیر ترکیه و اسرائیل را به آذربایجان علاقمند کرده است تا نقش یک کریدور فعال را جهت انتقال منابع گازی آذربایجان به اروپا ایفا کنند. به نظر می‌رسد ایران می‌تواند از دریچه مذهب و فرهنگ، بر پیوند خود با ملت آذربایجان تأکید ورزد و از طریق همراه کردن مردم آذربایجان تا حدودی بر توطئه‌های پیش رو فائق آید.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندهای روزانه
پیوندها